18 Aralık 2009 Cuma

Terbiyeli Şehriye Çorbası

Aralık ayının gri günlerinden biri daha.. Dışarıda bardaktan boşalırcasına yağan yağmur camları tırmalamakta.. CD çalarda Demis Roussos 'Forever and Ever' ı söylerken ben de mutfakta çocukların çok sevdiği soğuk kış günlerimizin vazgeçilmezi olan 'terbiyeli şehriye çorbası' yapıyorum.. Sonuç her zamanki gibi mükemmel tabii..






   Malzemeler;
* 2 Çorba kaşığı margarin/tereyağ
* 8 Bardak etsuyu
* 3 Domates
* 1,5 Fincan tel şehriye
* 1/2 Demet maydonoz
* Yeterince tuz

  Terbiyesi için;* 2 Çorba kaşığı un
* 2 Çorba kaşığı yoğurt
* 2 Yumurtanın sarısı
* 1 Limonun suyu

 Yapılışı;
Tencerede yağı eritin.Yağ eridiğinde önceden rendelediğiniz 2 adet domatesi ilave edin ve pişirin.1 kaşık salça,8 bardak et suyu ve önceden kabuklarını soyup çok küçük doğramış olduğunuz 1 adet domateside tencereye ilave edin.1,5 fincan şehriye yeterince tuz da ekleyerek kısık ateşte arada karıştırmak suretiyle 20 dakika pişirin.Önceden hazırladığınız incecik kıyılmış yarım demet maydonozu ocağın altını açarak ilave edin ve bir taşım kaynatın.Hazırlamış olduğunuz terbiyeyi yavaş yavaş yedirerek tencereye katın, sürekli karıştırarak kısık ateşte 5 dakika daha pişirin ve ocaktan alın.


Terbiye yapmak için;Derin ve yayvan bir kaba 2 kaşık un,2 kaşık yoğurt,2 yumurtanın sarısı ve 1 limonun suyunu koyarak iyice çırpın, çorbanın suyundan 2 kepçe al ve azar azar terbiyeye ilave et ve çırpmaya devam et.Sonra hazırlamış olduğun terbiyeyi yedirerek ve sürekli karıştırarark çorbaya ekle.. Afiyet Olsun..





2 yorum:

  1. mutfağın temizliği de size aitse, yemek yapmanın dışında bir takdir edilesi durum daha :)
    fotoğrafları da sevdim..

    YanıtlaSil
  2. beğendiğim tarifleri mutfağa girip yapmayı seviyorum. ortaya beğenilesi lezzetler çıkarabiliyorsam eğer hem resimlerini çekiyorum hem de, ben yapıyorsam herkes yapabilir diye sohbet arasında tarifini veriyorum.. ayrıca yapacağım tarifin tüm malzemelerini önceden hazırladığım için mutfakta temiz kalıyor haliyle...

    YanıtlaSil